vorini-gr: 3Α: Άνεργος, άγαμος, άπορος

Παρασκευή 26 Οκτωβρίου 2012

3Α: Άνεργος, άγαμος, άπορος


Τον κ. Ηλία Ζαρκάδα δεν τον γνωρίζουμε. Ισχυρίζεται ότι η εφορία του πήρε το σπίτι βγάζοντάς το στον πλειστηριασμό σε τιμή χαμηλότερη της αντικειμενικής! Δεν θα εξετάσουμε το πώς και...

...το γιατί ο Ηλίας δεν τα κατάφερε. Αλλά το πρόβλημά του αναδεικνύει την αναγκαιότητα να θεσπιστεί ένα πλαίσιο που θα επιβάλλει ενιαίους κανόνες για όλους τους δανειολήπτες στις σχέσεις τους με τις τράπεζες.

Ο κ. Ζαρκάδας, λοιπόν, στέλνει μία επιστολή προς τον διευθυντή της τράπεζας που τον είχε προφανώς ταράξει στις «υπενθυμίσεις».

«Με καλέσατε τηλεφωνικά σχετικά με την οφειλή μου στην τράπεζα σας. Πιθανολογώ ότι είναι για το καταναλωτικό δάνειο της "ανοιχτής γραμμής" των 10.000 ευρώ καθώς έχω και ένα μεγαλύτερο δάνειο επαγγελματικό της τάξης των 200.000 ευρώ περίπου.

Η τωρινή μου αξιολόγηση είναι ΑΑΑ και η προοπτική της αρνητική για να σας μιλήσω με τραπεζικούς όρους. Οπου ΑΑΑ σημαίνουν Ανεργος, Ατομο με ειδικές ανάγκες με 58% αναπηρία, Αγαμος. Η αρνητική προοπτική θα προσθέσει και ένα ακόμα Α από το Άπορος.

Για να έχετε ένα συνοπτικό ιστορικό, το έτος 2008 είχα δύο επιτυχημένες εταιρείες στον χώρο της πληροφορικής οι οποίες καταστράφηκαν επιτυχημένα. Οσο σας αφορά, ένα μέρος αυτής της καταστροφής οφείλεται και στην ανικανότητα και την διαφθορά της τράπεζας σας. H ανικανότητα είναι γιατί θέλησα να κάνω μεταφορά όλων των λογαριασμών μου από την δική μου τράπεζα στην δική σας και η υπόσχεση του Δντή του καταστήματος σας, ήταν ότι όλα θα γίνουν σε 15 με 20 μέρες, το πολύ ένα μήνα. Τελικά όλη η διαδικασία πήρε δύο μήνες με εμένα να βρίσκομαι παγιδευμένος χωρίς πλαφόν επιταγών, χωρίς λογαριασμό όψεως, χωρίς δάνειο καθώς έκλεισαν οι λογαριασμοί μου στην αρχική μου τράπεζα με σκοπό να μεταφερθούν στην δική σας.

Τελικά η όλη διαδικασία πήρε δύο μήνες από 5 Νοεμβρίου 2007 που άρχισε, τελείωσε αρχές Ιανουαρίου. Για μία επιχείρηση που λειτουργεί με επιταγές κάθε μήνα αυτό ισοδυναμεί με απόπειρα δολοφονία εξ αμελείας. Προσθέστε σε όλα αυτά το προσωπικό των 18 ατόμων, εφορία, προμηθευτές και μετά βρείτε μου μία λύση πως εγώ έπρεπε να εξαφανίσω τον μήνα Δεκέμβριο ή να τον προσπεράσω αφού δεν μπορούσα να τον πληρώσω. Αυτό λέγεται ανικανότητα. Η λύση που μου έδωσε ο Δντης του υποκαταστήματος σας είναι αυτό το καταναλωτικό δάνειο της "ανοιχτής γραμμής" των 10.000 ευρώ για να την "βγάλω" όπως μου είπε... Σας αναφέρω μόνο ότι οι επιταγές μου ήταν της τάξης των 70.000 ευρώ περίπου.

Οσο για την διαφθορά, έκανα το λάθος να έχω ιδιοκτησία ένα διαμέρισμα 5ου ορόφου, καινούρια κατασκευή σε καλή και ακριβή περιοχή. Αυτό γυάλισε το μάτι κάποιων και σε συνεργασία του καταστήματος σας με την εφορία κατάφεραν μετά από πολλές μάχες να το κατασχέσουν. Το ακίνητο κατασχέθηκε κάτω και από την αντικειμενική του αξία που σύμφωνα με το εκκαθαριστικό της εφορίας είναι 160.000 ευρώ. Η τιμή του πλειστηριασμού ήταν 128.000 ευρώ αν θυμάμαι καλά.

Συνεπώς η κατάληξη όλων αυτών των γεγονότων μπορεί να έχει πολλές δικαιολογίες, έχει όμως ένα αδιαπραγμάτευτο αποτέλεσμα. Την καταστροφή!

Αυτή την στιγμή εγώ είμαι πεσμένος στο πάτωμα και εσείς έχετε την αρβύλα σας στο σβέρκο μου. Με έχετε ακινητοποιήσει τελείως. Αν σκοπός είναι να πάρετε την περιουσία μου, έχουν μείνει κάτι ψιλά ακόμα, μπορείτε να τα πάρετε. Φυσικά αυτό δεν θα εξοφλήσει το μαγειρεμένο χρέος σας. Μαγειρεμένο γιατί απαξιώσατε την περιουσία μου, που οι ίδιοι εκτιμήσατε στις 250.000 ευρώ και την κατασχέσατε στις 128.000 ευρώ. Δηλαδή εγώ μένω χωρίς περιουσία και με χρέος. Όλα αυτά φυσικά δεν είναι νόμιμα και δημιουργεί ένα θέμα προς εξέταση στα δικαστήρια.
Τώρα θα σας μιλήσω στην δική μου γλώσσα.

Η πρόταση μου είναι η εξής και βασίζεται στην ωμή πραγματικότητα χωρίς ανόητες δικαιολογίες και ανόητα ανύπαρκτα εμπόδια. Είμαι βλέπετε μηχανικός πληροφορικής, μία ειδικότητα μου είναι το troubleshooting το οποίο είναι η ικανότητα να εντοπίζω και να επιλύω προβλήματα.

Οπως είπα προηγουμένως, είμαι Μηχανικός πληροφορικής με 20ετή εμπειρία, με επιτυχημένη πορεία στον χώρο, και αυτό σημαίνει ικανότητα. Δεν έχω το χρήμα για να συνεχίσω μετά την καταστροφή που έπαθα. Μία καταστροφή όμως που με έκανε πιο σοφό και αυτό είναι το μεγάλο μου κέρδος.

Εσείς έχετε το χρήμα, αλλά δεν έχετε την ικανότητα. Μπορεί να είστε πεπεισμένοι ότι το χρήμα κάνει τα πάντα, αλλά είναι λανθασμένη η πεποίθηση σας αυτή και απόδειξη είναι η χρεοκοπία της χώρας και η δική σας μαζί.

Αρα είμαστε χρεοκοπημένοι και οι δύο.

Η πρόταση μου λοιπόν είναι απλή. Να συνδυάσουμε την ικανότητα που έχω, με την ρευστότητα που έχετε και να προσπαθήσουμε να βγούμε από το τέλμα και οι δύο.

Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να χρηματοδοτήσετε ώστε με τις ικανότητες μου να καταφέρω να στήσω μία επιχείρηση και να ξεχρεώσω τις υποχρεώσεις μου προς εσάς. Να αφήσουμε πίσω το παρελθόν και να δούμε το μαζί το μέλλον.

Άλλου τύπου πρόταση από μέρους σας δεν με ενδιαφέρει. Μπορείτε να μου προτείνετε πολλούς τρόπους για να σας πληρώσω αλλά κανένας δεν γίνεται γιατί με έχετε ακινητοποιήσει με την αρβύλα σας στο σβέρκο. Αρα απλώς χάνετε τον χρόνο σας προσπαθώντας να διαπραγματευτείτε ότι γίνεται το αδύνατον.

Η κατάσταση στην χώρα πάει συνεχώς προς τα κάτω και με παρασύρει μαζί της. Το ίδιο κάνει και με εσάς. Γνωρίζω όμως αυτό που εσείς αρνείστε να αποδεχθείτε. Υπάρχει μεγαλύτερο ψάρι από εσάς και αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση θα σας φάει. Μπορούμε να βγάλουμε ο ένας το μάτι του άλλου με πολλούς τρόπους, όχι όμως για πολύ καιρό. Το μεγάλο ψάρι είναι απέξω και είναι έτοιμο να μας φάει.

Η απόφαση δική σας.

Παρακαλώ ενημερώστε με γραπτώς στο email μου ezarkadas@gmail.com
Σας ευχαριστώ και περιμένω σύντομα την απάντηση σας».

Πάμε τώρα σε δύο σημεία: Πρώτον, στην τιμή εκποίησης του ακινήτου. Αν είναι αλήθεια ότι η εφορία (όχι η κακή τράπεζα, αλλά η δημόσια υπηρεσία που λέγεται εφορία) έκανε πλειστηριασμό σε τιμή χαμηλότερη της αντικειμενικής, τότε κάποιοι θα πρέπει να δώσουν εξηγήσεις.

Το δεύτερο σημείο είναι ότι το ακίνητο κατέληξε τελικά στην τράπεζα! Μήπως υπάρχουν κι άλλες τέτοιες περιπτώσεις και μήπως όλες αυτές αφορούν τελικά αξιόλογες περιπτώσεις ακινήτων.

Δεν τον ξέρουμε τον άνθρωπο. Τα μισά απ’ όσα λέει να είναι αλήθεια, εγείρονται μία σειρά από κρίσιμα θέματα.

Η δική μου τοποθέτηση είναι σαφής: Να σταματήσει η αναστολή στους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας, διότι δεν μπορεί να δίδεται το μήνυμα ότι πρόκειται να χαριστούν δάνεια. Αλλά θα πρέπει ταυτόχρονα να προστατευτούν οι δανειολήπτες από τυχόν αυθαιρεσίες. Ίδιοι κανόνες για όλους, με γνώμονα να βοηθηθούν και όχι να καταστραφούν οι άνθρωποι. Η επιστολή του Ηλία ίσως αποτελέσει την αφορμή για να συμβεί κάτι ουσιαστικό σε αυτό τον τομέα. Όχι σε λαϊκισμούς τύπου Κατσέλη. Αλλά σε μέτρα ουσίας.
Θανάσης Μαυρίδης

thanasis.mavridis@capital.gr
Πηγή:www.capital.gr




Μοιραστείτε το με τους Φίλους σας...

Δεν υπάρχουν σχόλια :