vorini-gr: Άννα Στεφανοπούλου | H παραγωγή ενός νέου εθνικού ήρωα σε 4 απλά βήματα

Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2015

Άννα Στεφανοπούλου | H παραγωγή ενός νέου εθνικού ήρωα σε 4 απλά βήματα

Η Άννα Στεφανοπούλου εκδικήθηκε τον Σόιμπλε ξεσκεπάζοντας το σκάνδαλο της Volkswagen; Όχι. Γιατί όμως είναι γεμάτο το ελληνικό ίντερνετ μ' αυτήν την ψεύτικη είδηση; ..


Είναι μια 'είδηση' που γράφτηκε σε ένα σωρό σάιτ (απ' το TheTOC μέχρι το Tribune) και μάζεψε χιλιάδες λάικ και share.    Την είδα στο Facebook με τίτλο «ΑΥΤΗ Η ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΕΚΔΙΚΗΘΗΚΕ ΤΟΝ ΣΟΪΜΠΛΕ ΓΙΑ ΟΣΑ ΤΡΑΒΗΞΑΜΕ ΑΠΟ ΔΑΥΤΟΝ!!» και ήταν τόσο τέλεια είδηση, τόσο ταιριαστή με όσα συμβαίνουν, τόσο εμψυχωτική - που ήμουν σίγουρος ότι ήταν πλαστή. 

Έτρεξα κατευθείαν στο ellinikahoaxes, που είναι εγγύηση σε τέτοιου είδους θέματα. Αν δεν έβρισκα εκεί την είδηση με ένα κατακόκκινο ΚΑΤΑΡΡΙΠΤΕΤΑΙ φαρδύ πλατύ πάνω της, θα ήξερα πως ήταν αληθινή. Την βρήκα... 

Να τι λέει, καταρχάς η «είδηση»: 

«Μια ελληνίδα, η Αννα Στεφανοπούλου, καθηγήτρια στο τμήμα μηχανικής και ναυπηγικής του πανεπιστημίου του Μίτσιγκαν είναι ο άνθρωπος που κατάφερε να ξεσκεπάσει την απάτη δισεκατομμυρίων δολαρίων που διέπραξε η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen εις βάρος εκατομμυρίων καταναλωτών αλλά και του αμερικανικού δημοσίου. 

Η Στεφανοπούλου πήρε μέρος στην έρευνα για τις επιδόσεις των πετρελαιοκίνητων οχημάτων και παρατήρησε τις χαμηλές επιδόσεις στην ιπποδύναμη που παρουσίαζαν τα γερμανικά αυτοκίνητα όταν υποβάλλονταν σε ελέγχους για τις εκπομπές ρύπων. Οπως τελικά αποκαλύφθηκε εταιρία χρησιμοποιούσε εσκεμμένα στα οχήματά της ένα κρυφό λογισμικό το οποίο ανίχνευε τις προσπάθειες μέτρησης εκπομπών καυσαερίων του οχήματος και το έθετε σε μία διαμόρφωση «χαμηλών εκπομπών» για να περνά με άνεση τη μέτρηση.   

«Οταν ήρθε η ανάλυση ήταν πασιφανές σε μένα τουλάχιστον ότι κάτι δεν πήγαινε καλά. Ηταν αντίθετα στους νόμους της φυσικής με την υπάρχουσα τεχνολογία οι συγκεκριμένοι κινητήρες να έδιναν τόση ισχύ με τόσο χαμηλή εκπομπή ρύπων. Αρα έπρεπε να αναζητήσουμε αλλού την αιτία της εμφάνισης των χαμηλών τιμών. Και αυτό κάναμε. Βάλαμε ένα πρόγραμμα που «σκανάρισε» όλα τα υπάρχοντα προγράμματα του αυτοκινήτου και τα αποτελέσματα ήταν θετικά. Ενα πρόγραμμα ενεργοποιείτο μόνο όταν γινόταν η μέτρηση των τιμών των ρύπων. Και δεν έπρεπε να υπάρχει στο αυτοκίνητο. Ενημερώσαμε τις αρχές για τα υπόλοιπα» δήλωσε η Αννα Στεφανοπούλου.»

Tο σκάνδαλο είναι υπαρκτό, τονίζει το ellinikahoaxes αλλά η κ. Στεφανοπούλου δεν συμμετείχε στην ομάδα που το αποκάλυψε, η έρευνα διεξήχθη στο West Virginia University από την ομάδα του Daniel Carder ενώ η κ. Στεφανοπούλου είναι καθηγήτρια μηχανολογίας και ανήκει στο προσωπικό του University of Michigan. Η κ. Στεφανοπούλου απλά έδωσε μια συνέντευξη ως ειδικός και τοποθετήθηκε επί του θέματος, τη συνέντευξη της δείτε την στο Wired

[Από εκεί προφανώς πήραν την ιδέα να την εμπλέξουν και να την κάνουν «ηρωίδα που τιμώρησε τον Σόιμπλε» αυτοί που επινόησαν την είδηση.]   

Ο Μάρκος Γιαννόπουλος το συνόψισε στο Facebook Group «Μα Πόσο Εύπιστος Είσαι Έλληνα;» γράφοντας:

H παραγωγή ενός νέου εθνικού ήρωα σε 4 απλά βήματα 

  1. Βρισκουμε μια μεγαλη τρεχουσα ειδηση παγκοσμιου ενδιαφεροντος 
  2. Παιρνουμε εναν ελληνα του εξωτερικου, σχετικο με τον τομεα στο οποιο αναφερεται η ειδηση 
  3. Τον βαζουμε στο ρολο ενος σημαντικου ατομου της ειδησης  
  4. Παρουσιαζουμε την ειδηση με τροπο που να αποδεικνυει για αλλη μια φορα την υπεροχη του εθνους Μπονους βαθμοι αν ταυτοχρονα μπλεξουμε καποιον ιστορικο αλλα και συγχρονο μεγαλο εχθρο του εθνους 
Επίσης ο κ.Δημήτρης Αλικάκος επικοινώνησε με τη κ. Στεφανοπούλου η οποία αρνήθηκε ότι συμμετείχε στην έρευνα. Να ανάρτηση του κ. Αλικάκου από τη σελίδα του στο facebook που μπορείτε να την δείτε ΕΔΩ:   

Επικοινώνησα με την σπουδαία αυτή Ελληνίδα που διαπρέπει ως επιστήμων (μηχανολόγος-μηχανικός) στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν των ΗΠΑ. Είχε την ευγενή καλοσύνη να μου απαντήσει αμέσως στην ερώτηση αν αυτή αποκάλυψε στο σκάνδαλο. Παραθέτω αυτούσια την απάντησή της (μεταφρασμένη):   

«Όχι, ΔΕΝ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑ στην έρευνα ή ανάλυση των δεδομένων που αποκάλυψε το θέμα της VW. Είμαι ειδικός σε συστήματα μετάδοσης κίνησης και ελέγχου και όταν έδωσα συνέντευξη εξήγησα τις θεμελιώδεις προκλήσεις για τη μείωση των εκπομπών και της κατανάλωσης καυσίμων με χαμηλό κόστος. Οι περισσότερες παραπομπές με εισαγωγικά σε πολλά ελληνικά άρθρα είναι κατασκευασμένες και δεν είναι δικές μου δηλώσεις. Τις καλύτερες ευχές, Άννα»   

Στη συνέχεια την ρώτησα αν η  δήλωση που κάνει το γύρο του Ελληνικού διαδικτύου («Οταν ήρθε η ανάλυση ήταν πασιφανές σε μένα τουλάχιστον ότι κάτι δεν πήγαινε καλά. Ηταν αντίθετα στους νόμους της φυσικής κλπ κλπ κλπ»), και φέρεται ότι έκανε, είναι δική της.    

«Δεν είναι δική μου αυτή η δήλωση», μου απάντησε.   

End of Story 

by Aris Dimokidis/Lifo

Δεν υπάρχουν σχόλια :