click image to view full-size
Κάθομαι εγώ τώρα και ακούω πως τα social media «φάγανε» τον Νικήτα Κακλαμάνη.
Πως τον κατακεραύνωσε το Facebook, πως τον καταβαράθρωσε το Twitter, πώς τον έστειλαν άκλαυτο τα blogs. Και ομολογώ ότι υπάρχουν παραπάνω από ψήγματα αληθείας στις ανωτέρω διαπιστώσεις.
Αλλά αισθάνομαι υποχρεωμένος να σημειώσω ότι η χαριστική βολή....
Πως τον κατακεραύνωσε το Facebook, πως τον καταβαράθρωσε το Twitter, πώς τον έστειλαν άκλαυτο τα blogs. Και ομολογώ ότι υπάρχουν παραπάνω από ψήγματα αληθείας στις ανωτέρω διαπιστώσεις.
Αλλά αισθάνομαι υποχρεωμένος να σημειώσω ότι η χαριστική βολή....
....η αποφασιστική μαχαιριά στην υποψηφιότητα του πρώην δημάρχου, προήλθε από ένα ΜΜΕ τόσο χειροπιαστό και χάρτινο όσο και οι πρώτες Βίβλοι που τύπωσε ο Γουτεμβέργιος.
Εξηγούμαι, προς αποφυγήν παρεξηγήσεων. Πλάκα είχανε τα χιουμοριστικά βιντεάκια εναντίον του Νικήτα, που πόσταραν διάφοροι και διάφορες στο Facebook και στο YouTube. Επέδρασαν αναμφιβόλως οι ηλεκτρονικές δηλώσεις υποστήριξης των αλλοδαπών δημάρχων στον Γιώργο Καμίνη. Διασκεδάσαμε όλοι με τα φωτομοντάζ που έδειχναν τον Κακλαμάνη από καουμπόι έως καρτούν και με τα ευφυολογήματα που αφορούσαν στο όνομα και στο επώνυμό του. Αλλά ώς εκεί. Οπως έχει δείξει η διεθνής εμπειρία, τέτοιου είδους παίγνια λειτουργούν περισσότερο ως ηρεμιστικά παρά ως εξεγερτικά των μαζών.
Τι ήταν λοιπόν αυτό που έγειρε την παλάντζα; Τίποτε άλλο από ένα κείμενο περιοδικού! Μια συνέντευξη του Νικήτα Κακλαμάνη στο γυναικείο ένθετο «W/Ε» της «Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας», που έφερε την υπογραφή της Αθηνάς Γκόρου και δημοσιεύθηκε στο τεύχος Οκτωβρίου. Η οποία συνέντευξη ανεκαλύφθη λίγες ημέρες πριν απ' τις εκλογές από τα social media (και κυρίως την εβδομάδα πριν από τη δεύτερη Κυριακή, με σημαντική συνεισφορά του lifo.gr) και έγινε σημαία του αντι-Κακλαμανικού κινήματος. Γιατί, ας μην γελιόμαστε. Περισσότερο τις έχασε τις εκλογές ο Κακλαμάνης, πνιγμένος σε μια έκρηξη οργής των Αθηναίων, παρά τις κέρδισε ο Καμίνης.
Πόσο βοήθησε στην πτώση του Νικήτα η συνέντευξή του στο «W/Ε»; Πριν προχωρήσω θα ήθελα να παραδεχθώ τόσο στη συνείδησή μου όσο και στη διεύθυνση της εφημερίδας ότι ναι, σπαταλώ χρόνο από τις εργασιακές μου υποχρεώσεις για να σερφάρω στο Facebook. Πράγμα το οποίον θα σήκωνε επίπληξη πριν από κάποιο καιρό, αλλά εκεί που φτάσαμε τώρα είναι απαραίτητο στη δημοσιογραφική δουλειά. Λίαν απαραίτητο θα έλεγα, μια και στο Facebook (καθώς και στο Twitter) διαμορφώνονται όχι και τόσο λίγοι συρμοί των ημερών. Τέλος πάντων, το θέμα μας δεν είναι αυτό, αλλά ότι μέσω των social media η συνέντευξη Κακλαμάνη στο «W/Ε» έγινε talk of the town.
Βρέθηκε, δηλαδή, στα χείλη και στον οπτικό ορίζοντα εκατοντάδων χιλιάδων Αθηναίων. Κι αυτό γιατί εκεί ακριβώς αποκαλύφθηκαν σε όλο τους το μεγαλείο η αλαζονεία, η αμετροέπεια και η αγένεια του πρώην δημάρχου Αθηναίων. Δεν μπορώ να μιλήσω για ποσοστά, αλλά είμαι απολύτως σίγουρος ότι υπήρξε αρκετός κόσμος που επηρεάστηκε σφόδρα από τη συγκεκριμένη συνέντευξη και ψήφισε αναλόγως.
Διά ταύτα; Διά ταύτα, καλή είναι η ειρωνεία, καλός και ο μεταμοντέρνος σχολιασμός, αλλά άμα δεν υπάρχει πρωτογενές υλικό να στηριχθούν παραμένουν μετέωρα. Και αυτό το πρωτογενές υλικό το προσφέρουν μέχρι νεωτέρας τα παλιά, καλά και τόσο συκοφαντημένα «χάρτινα» ΜΜΕ. Οσο για τα ίδια τα social media, θα καταγράψω εδώ κάτι που δήλωσε ο Μάρτιν Κλαρκ, υπεύθυνος για την ιστοσελίδα του βρετανικού φύλλου «Daily Mail» (πρώτη σε επισκεψιμότητα απ' όλες τις εφημερίδες στη χώρα):
«Το Facebook είναι μια γιγαντιαία μηχανή για τζάμπα μάρκετινγκ».
www.enet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου