vorini-gr: Είκοσι χρόνια χωρίς την Κατερίνα Γώγου

Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2013

Είκοσι χρόνια χωρίς την Κατερίνα Γώγου

Πριν είκοσι χρόνια η Κατερίνα Γώγου αποφάσισε ότι δεν θέλει να συνεχίσει τη ζωή της. Επέλεξε να φύγει. Αυτοκτόνησε με χάπια και αλκοόλ στις 3 Οκτωβρίου 1993 μετά από 53 χρόνια μια δυνατής, εσωτερικής, ενδεχομένως και προκλητικής ζωής έξω από συμβιβασμούς και υποχωρήσεις...


Αν και τη πρωτογνωρίσαμε να παριστάνει  το χαριτωμένο τρελοκόριτσο στις ελληνικές ταινίες της εποχής, στα ώριμα χρόνια της επέλεξε να μιλήσει μέσα από την ποίηση. Εργάστηκε από μικρή ηλικία σε παιδικούς θεατρικούς θιάσους και στον κινηματογράφο, κυρίως σε ταινίες της Φίνος Φιλμς. 

Σπούδασε στην δραματική σχολή του Τάκη Μουζενίδη και στην σχολή χορού Πράτσικα, Ζουρούδη και Βαρούτη. Πρωτοεμφανίστηκε με το θίασο Ντίνου Ηλιόπουλου, το 1961, στο έργο των Ευαγγελίδη - Μαρή «Ο Κύριος πέντε τοις εκατό».

Τα ποιήματα της είναι γνωστά για τον αντισυμβατικό και συνειρμικό χαρακτήρα τους καθώς και τις αναρχικές ιδέες που πρόβαλε. Το πρώτο της βιβλίο εκδόθηκε με τίτλο "Τρια κλικ αριστερά"

Το 1986, η Κατερίνα έλεγε: "Δεν θέλω να γίνω μελό, δεν πουλάω τα παιδικά μου χρόνια, ούτε τα πρόσφατα... Ελπίζω. Αν δεν ελπίζω εγώ, ποια θα ελπίζει; Είμαι μάχιμη. Ουαί και αλίμονο αν αυτό δεν είναι ναι στη ζωή.

Έγραφα γιατί ήταν μια αναγκαιότητα για μένα. Μια κίνηση για να μην αυτοκτονήσω. Τώρα μου έχει περάσει. Δεν θέλω να αυτοκτονήσω, έχω φύγει από αυτό. Αισθάνομαι ανασφαλής γιατί βγαίνω και μιλάω χωρίς να έχω τίποτα, χωρίς να ανήκω πουθενά..."

Υπήρξε σύζυγος του σκηνοθέτη του κινηματογράφου Παύλου Τάσιου και απέκτησε μία κόρη, τη Μυρτώ.

"Ξέρω πως ποτέ δε σημαδεύουνε στα πόδια.

Στο μυαλό είναι ο Στόχος, το νου σου ε;" είχε γράψει.





  

Δεν υπάρχουν σχόλια :